Jak prezentuje się sprawa z porannym treningiem? Co warto wiedzieć o tej tematyce? O jakich sprawach pamiętać, by mieć z tego korzyść?

  • Posted on: 12 July 2018
  • By: addmean
Wiele osób zastanawia się nad sensownością porannego biegania. Tak zwany trening poranny ma tak wielu zwolenników, co przeciwników. Część więc jest zdania że możemy tak ćwiczyć, a inni, że wręcz przeciwnie. Co interesujące każdy po trochu ma racji. Pamiętajmy, iż każdy z nas jest zupełnie inny i nie ma jednej prawdziwej odpowiedzi, która mówi tak lub nie dla tego treningu. Pomimo to, warto rozwiać pewne niejasności.
na treningu
Author: J@YGS
Source: http://www.flickr.com
Na początek warto wiedzieć, iż jeśli mówimy o spalaniu tłuszczów, to poranne bieganie na pusty żołądek jest dość dobre. Dlaczego? Po nocy, a jeszcze przed śniadaniem poziom glikogenu w mięśniach czy w wątrobie jest dosyć małe, jednocześnie poziom cukrów także spada. Są to faktycznie idealne warunki do spalania tłuszczu.



Jak więc organizm jest gotowydo życia po przespanej nocy, to spowolnione procesy metabolizmu wkraczają na bardziej zaawansowane obroty, a to w konsekwencji sprzyja spalaniu tłuszczu, co istotne, także po treningu. Taki trening (na jego stronie) ma także wpływ na odpowiednie samopoczucie w ciągu dnia, jest to możliwe dzięki wzrostowi endorfin czyli hormonu, jaki między innymi zaniża poziom stresu oraz polepsza nastrój. To jest bardzo pozytywne, jednak są również i określone minusy. Rozpoczynamy bowiem dzień bez zapewnienia organizmowi odpowiedniej ilości energii. To sprawia więc, że intensywność i objętość porannego treningu nie może być zbyt duża. Jeśli jednak spożyjemy porządne śniadanie, trzeba trochę odczekać, żeby organizm był w stanie wszystko przetrawić. Dzięki temu nasz trening stanie się dłuższy i szybszy, czyli dzięki czemu spalimy większą ilość kalorii. Bez prawidłowego stężenia glukozy we krwi, nasza koncentracja będzie faktycznie gorsza, co będzie skutkować brakiem koncentracji.

W takiej sytuacji niestety łatwiej o kontuzję. Jednakże dość prędko adaptujemy specyficzne nawyki, więc w okresie około 3 tygodni można już się zaadaptować, ażeby mieć całkowitą kontrolę nad treningiem rano. Taki trening to faktycznie doskonałe rozpoczęcie dnia, warto polecić go więc każdemu. Jednocześnie możliwe, że potrzebujesz osoby, która zaoferuje ci więcej interesujących i pomocnych rad? Najlepiej wynająć wtedy specjalistę, jak trener osobisty Poznań.