Jak sprawnie kontrolować należności dotyczące naszej firmy

  • Posted on: 20 November 2018
  • By: addmean
Nasza firma musi na siebie zarabiać, musi funkcjonować tak żeby klienci byli zadowoleni, ale również tak, by pracownicy mieli jak efektywnie działać. Musimy wszystko odpowiednio ogarnąć pod względem ogólnie pojętego zarządzania. Zaczynając od logistyki związanej z dostawami, przez czas tworzenia produktu/usługi, po dostarczenie wszystkiego klientowi. Musimy ułożyć wszystko zwracając uwagę na sytuację na rynku, na którym funkcjonujemy i tego, co dzieje się wewnątrz firmy.
Financial Service Support
Source: http://www.fss-finanse.pl/
Ważny jest każdy element, by całość logicznie i sprawnie funkcjonowała. Konieczne jest również to, jak długo klienci uiszczają należności względem naszej firmy. By wszystko było na właściwym poziomie musimy, co jakiś czas sprawdzać ile wynosi wskaźnik rotacji należności (więcej). Kiedy wskaźnik ten nie przekracza liczby 7 to musimy zacząć szybciej odbierać należności od klientów.

Wiele ludzi szuka ciekawych faktów na ten temat problem. Dobrym wyjściem będzie wejść na nasz serwis (https://www.swiatleku.pl/). Rzeczywiście warto! Zobaczysz, że nie pożałujesz!

Za częste kredytowanie nie jest niczym dobrym, bo w takiej sytuacji firma traci swoją płynność finansową i nie jest w stanie normalnie działać.



Miej pieniądze swojej firmy pod stałą kontrolą

Gdy chcielibyśmy by nasza firma dobrze prosperowała i stale się rozwijała, musimy pamiętać o właściwej kontroli należności. Jeżeli nie umiemy upomnieć się o własne pieniądze, to raczej marni z nas będą biznesmeni. Oczywiście nie zawsze będziemy w stanie zapanować nad fakturami. Czasem trudno będzie dojść do tego, które faktury uregulowano w odpowiednim terminie, a które po czasie. Dlatego najlepiej kupić program, który sprawi, że kontrola należności, tzw. cash flow monitoring będzie o wiele prostsza. Wpisanie wszystkich faktur do komputera, na którym będzie zainstalowany program pokaże nam ile firm ma zaległości, gdzie powinniśmy wysłać informacje z ponagleniem do zapłaty lub do kogo powinniśmy zadzwonić. Każdy dobrze wie, jaki jest termin zapłaty, tak, więc powinni się go trzymać. Wspólnie z klientem decydujemy o możliwości uregulowania zapłaty i sposobu – czasem jest opcja spłaty ratalnej, jednak, gdy klient i tak nie przejmuje się terminem trzeba naliczać odsetki. Jednak trzeba wcześniej uświadomić klienta, że taka, a taka zwłoka przy spłacie doprowadzi do tego, że klient będzie zobowiązany uregulować wyższy rachunek. To na pewno sprawi, że klient nie zapomni o terminie.