Jak wygląda outsourcing HR i jakie ma zalety, kiedy przeprowadzana jest rekrutacja do call center?

  • Posted on: 2 November 2018
  • By: addmean
Zlecanie zadań innym firmom i pozyskiwanie podwykonawców jest niezwykle dobrym rozwiązaniem dla rozwijających się korporacji, bowiem zapewnia lepszą efektywność pracy i w przypadku kierowania osobami zezwala na efektywne angażowanie nowego personelu.

Praca
Author: http://www.sxc.hu
Source: http://www.sxc.hu
Razem z rozkwitem firm widoczna jest skłonność powierzania wielorakiego rodzaju obowiązków innym jednostkom zewnętrznym. Stosunki pomiędzy takimi firmami w wielu przypadkach dotyczą rekrutacji lub wykonywania zadań informatycznych. Powszechnie słynny jest outsourcing HR, który upraszcza licznym firmom przebieg zatrudniania pracowników (patrz tutaj).

Jeśli zamierzasz obejrzeć coś niezwykle ciekawego, spójrz na ofertę tej firmy, znajdziesz tam wiele bardzo tanich ofert.

Przepływ osób w wielkich korporacjach jest bardzo zintensyfikowany, stąd możliwość powierzenia prac dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi innej firmie jest ogromnym ułatwieniem zwłaszcza dla głównego działu human resources, który powinien w tym czasie zająć się sprawami wewnętrznymi przedsiębiorstwa. W ten sposób najczęściej przeprowadzana jest rekrutacja do call center, gdzie zapotrzebowanie na pracowników jest ciągle wyjątkowo spore i proces rekrutacyjny musi być prowadzony wyjątkowo sprawnie. Praca na stanowisku telemarketera z reguły nie jest profesją długoterminową i rotacja pracowników jest w tym przypadku wyjątkowo wysoka. Oddziałuje na to zarazem profil pracy jak i wysoka rywalizacja firm, które specjalizują się w przeróżnych dyscyplinach i strategiach sprzedaży. Z tego powodu przedsiębiorstwa trudzące się telemarketingiem często stosują outsourcing HR, aby zminimalizować czas na jaki składa się tak samo rekrutacja nowych konsultantów jak i koordynowanie działań, jakości i stanu sprzedaży obecnego personelu. Jest to wyjście zapewniające przychód tak samo firmie zlecającej, jak i wykonującej zadania, które mogą mieć rozmaity charakter. Można więc przypuszczać, że wielokrotnie konkurujące ze sobą firmy mają tego samego zleceniobiorcę, który czerpie wysokie zyski z rozszerzania tego typu współdziałania i zdobywania coraz to większej ilości zleceniodawców.

pracownik
Author: Benjamin Linh VU
Source: http://www.flickr.com
Rozwój branży handlowej i usługowej jest na pewno dużym uproszczeniem dla korporacji nastawionych na przychód i sprawne działanie. Zyski jakie obejmuje możliwość handlu usługami są wybitnie szerokie i rekrutacja do call center jest tego świetnym przykładem (link do strony).