Promocja outdoor - jak się wyeksponować?

  • Posted on: 6 December 2018
  • By: addmean
W branży reklamowej podkreśla się spadek skuteczności outdooru, ponieważ konsument na każdego dnia jest atakowany zbyt dużą ilością komunikatów reklamowych. Banery na ulicach stały się częścią krajobrazu i przeważnie nie zauważamy ich obecności.
Reklama wielkoformatowa, montowana na płotach a także wielkie billboardy, zwyczajnie oszpecają przestrzeń i denerwują przechodniów.

Telebim w Krakowie
Source: www.medas-media.com.pl
Niektóre miejscowości, przykładowo Kraków starają się wprowadzać strefy wolne od reklam, zazwyczaj w ścisłym centrum. Zaśmiecanie wizualne przestrzeni jest obecnie problemem wielu miejsc w Polsce. Tymczasem reklamodawcom zwyczajnie brak koncepcji,aby przebić się do świadomości odbiorcy.

Oczywiście gigantyczny telebim (wielkie ekrany ledowe) może przykuć uwagę konsumenta, ale tylko wówczas, gdy znajdzie się na nim coś ciekawego. Poza rozmiarem billboardu, liczy się przede wszystkim jej komunikat. Obserwując, czym stała się obecnie reklama zewnętrzna można odnieść wrażenie, że treść to ostania rzecz, o której myślą marketerzy.

Na dzień dzisiejszy biura reklamy dają również możliwość wyemitowania spotu na specjalnym ekranie. Reklama na ekranach led naturalnie bardziej rzuca się w oczy przechodniów, o ile jest zainstalowana w widocznym miejscu.



Badania wykazują, że najlepiej umieszczać tego typu ekrany w sąsiedztwie przystanków autobusowych. Mieszkańcy dużych miast czekając na dany środek transportu przeważnie są skłonni do czytania reklam zewnętrznych. Osiągi ekranów ledowych są bardzo różnorodne, ponieważ można na nich wyświetlać zarówno proste komunikaty, jak i złożone animacje.

Trzeba jednakże dostrzec fakt, że za granicą reklama (polecamy również www.ed.torun.pl) outdoorowa ma się całkiem nieźle. Szczególnie, gdy uda się stworzyć skuteczny ambient. Jak się okazuje można wykreować billboard, który przykuwa uwagę, a nawet zachęci do interakcji. Kreatywność w outdoorze może zaowocować niezwykle zaskakującymi i ciekawymi realizacjami. Obecnie nowe media umożliwiają wykorzystanie reklamy outdoorowej z kampanią w mediach społecznościowych.

Dzięki smartfonom prościej tworzyć kampanie outdoorowe, które faktycznie angażują i mają ambitniejszy cel, niż zagospodarowanie kolejnego billboardu. Ciekawe kampanie faktycznie zachęcają konsumenta, by współtworzył ich przekaz. Pokazują, że w reklamie zewnętrznej imponowanie gigantycznymi rozmiarami nośników wcale nie jest skuteczne.